Storing

Door een technische storing kunt u momenteel niet afrekenen. Dit wordt z.s.m. opgelost.

Door een technische storing kunt u momenteel niet afrekenen. Dit wordt z.s.m. opgelost.

Jubileum

Wij bestaan 80 jaar en dat vieren we op zaterdag 5 april. Benieuwd wat er allemaal te doen is? Bekijk het hier >

Wij bestaan 80 jaar en dat vieren we op zaterdag 5 april. Benieuwd wat er allemaal te doen is? Bekijk het hier >

Jubileum

Alleen vandaag €80,- korting bij besteding vanaf elke €800,- Bekijk programma jubileumdag >

Alleen vandaag €80,- korting bij besteding vanaf elke €800,- Bekijk programma jubileumdag >

Jubileum

80-jarig jubileum! Extra korting op tuinmeubelen. Bekijk jubileumdeals >  |  5 mei - Bevrijdingsdag geopend. openingstijden >

80-jarig jubileum! Extra korting op tuinmeubelen. Bekijk jubileum Deals >
Bevrijdingsdag geopend! Openingstijden >

Jubileum

Wij bestaan 80 jaar en dat vieren we met jubileum deals! Extra hoge kortingen op geselecteerde tuinmeubelen Bekijk jubileumdeals >

Wij bestaan 80 jaar en dat vieren we! Extra korting op geselecteerde tuinmeubelen Bekijk jubileumdeals >

Bestel vooruit

Bestel nu alvast je tuinmeubelen en laat ze op afspraak bezorgen in het voorjaar. Meer info >

Bestel nu alvast je tuinmeubelen en laat ze op afspraak bezorgen in het voorjaar. Meer info >

Voorjaar

Het voorjaar is begonnen, dus zorg ervoor dat je heerlijk kunt genieten in je tuin.

Het voorjaar is begonnen, dus zorg ervoor dat je heerlijk kunt genieten in je tuin.

OPEN

Koningsdag geopend van 10:00 - 17:00 uur. De oranje tompoucen staan klaar!

Koningsdag geopend van 10:00 - 17:00 uur. De oranje tompoucen staan klaar!

OPEN

Koningsdag geopend van 10:00 - 17:00 uur. De oranje tompoucen staan klaar!

Koningsdag geopend van 10:00 - 17:00 uur. De oranje tompoucen staan klaar!

Extra korting op heel veel tuinmeubelen! Bekijk herfstsale > .

Extra korting op heel veel tuinmeubelen!
Bekijk herfstsale > .

Pasen

2e Paasdag geopend! Kom tuinmeubelen shoppen in één van onze showrooms. Bekijk openingstijden >

2e Paasdag geopend! Kom tuinmeubelen shoppen in één van onze showrooms. Bekijk openingstijden >

OPEN

Hemelvaartsdag geopend! Bekijk openingstijden >

Hemelvaartsdag geopend! Bekijk openingstijden >

OPEN

2e Pinksterdag geopend! Bekijk openingstijden >

2e Pinksterdag geopend! Bekijk openingstijden >

Black Friday

21% BTW weg ermee! Op alle tuinmeubelen! Actie geldig tot vanavond 23:59 uur.

21% BTW weg ermee! Op alle tuinmeubelen!
Actie geldig tot vanavond 23:59 uur.

Meest Gestelde Vragen

Garantie

Bij Van der Garde Tuinmeubelen hechten we veel waarde aan kwaliteit en klanttevredenheid. Heb je een probleem met je aankoop of wil je een klacht indienen? Op deze pagina vind je alle informatie over onze garantie-voorwaarden en hoe je een klacht kunt melden. Wij streven naar een snelle en passende oplossing. Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt, ons team helpt je graag verder!
Wat is de garantietermijn? +

De garantietermijn op onze producten bedraagt meestal 2 jaar.

Maar er zijn uitzonderingen met langere garanties:

  • 4 Seasons Outdoor* en Suns: standaard 5 jaar garantie.
  • Hartman: sommige producten hebben 5 jaar garantie.
  • Andere producten: garantie tot 2, 5 of zelfs 10 jaar (raadpleeg de productinformatie op onze website bij de specificaties van het door jou gekozen tuinmeubel).

*M.u.v. tuinaccessoires (kussens, vloerkleden etc.) - Deze hebben (vaak) 2 jaar garantie

Wat valt er onder de garantie (en wat niet)? +

Wat valt er wel onder de garantie?

Heb je een klacht over een product? Dit kan onder de garantie vallen. Op al onze producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van:

  • Fabricagefouten: Defecten die ontstaan door fouten in het productieproces.
  • Materiaalfouten: Problemen zoals scheuren, barsten of vervormingen in het materiaal.

Beschermhoezen

De garantieperiode gaat in vanaf de eerste aankoopdatum. Als wij onder garantie een nieuwe beschermhoes verstrekken, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd of opnieuw ingesteld. Beschermhoezen zijn slijtageartikelen met een normale levensduur van ongeveer 2 tot 3 jaar. Het is daarom niet realistisch om te verwachten dat deze vele jaren meegaan.


Wat valt er niet onder de garantie?

De garantie dekt geen schade die ontstaat door externe factoren, nalatigheid of verkeerd gebruik. De volgende situaties en problemen vallen niet onder garantie:

  • Schade door externe factoren:
    • Ongevallen: Bijvoorbeeld het laten vallen van meubelen of verkeerd gebruik.
    • Stormschade: Inclusief defecten aan parasols door harde wind of slecht weer.
    • Weersomstandigheden: Schade door regen, UV-straling of (extreme) vorst.
  • Verkleuringen:
    • Verkleuring van kussens, parasoldoek, houten meubelen of materialen in het algemeen door zonlicht, vocht of gebruik.
  • Normale slijtage: Haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen of lichte gebruikssporen.
  • Decoratieschade: Vlekken of verkleuringen veroorzaakt door het plaatsen van decoraties zoals bloempotten of andere accessoires.
  • Gebrek aan onderhoud: Problemen die ontstaan door het niet onderhouden van meubelen volgens de onderhoudsinstructies.

Goed onderhoud verlengt de levensduur van je tuinmeubelen. Wil je weten hoe je jouw meubelen het beste kunt verzorgen? Bekijk onze onderhoudsadviezen voor handige tips en richtlijnen.


Twijfel je of je klacht onder de garantie valt?

Als je niet zeker weet of het probleem met je product onder garantie valt, stuur dan een e-mail naar service@vdgarde.nl met de volgende informatie:

  • Een korte beschrijving van het probleem.
  • Een of meerdere detailfoto's van het probleem.
  • Een foto van het volledige product.
  • Je adresgegevens of een kopie/aankoopbon.

De serviceafdeling beoordeelt de situatie en informeert je binnen 1 werkdag, en uiterlijk binnen 5 werkdagen, of het probleem onder garantie valt. Samen wordt gezocht naar een passende oplossing.

Hoe maak ik gebruik van mijn garantie? +

Om je garantieaanvraag snel en correct te verwerken, stuur je de volgende informatie per e-mail naar service@vdgarde.nl:


  1. Een korte omschrijving van het probleem.
  2. Een of meerdere detailfoto’s van het probleem.
  3. Een foto van het volledige product.
  4. Een kopie of foto van het aankoopbewijs (factuurnummer of klantnummer is ook goed).

Na ontvangst van je aanvraag probeert de serviceafdeling binnen 1 werkdag inhoudelijk te reageren, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Het doel is om samen tot een passende oplossing te komen.


Niet tevreden met de afhandeling?

Leg de klacht voor aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (Postbus 90600, 2509 LP Den Haag) of via het Europees ODR-platform.

Klachten

Ik heb een klacht, wat moet ik doen? +

Is er iets misgegaan met de bezorging, of heb je een klacht over een product of onze service?

Laat het ons weten! Je kunt eenvoudig ons contactformulier invullen of een e-mail sturen naar service@vdgarde.nl.

Zodra we jouw klacht hebben ontvangen, reageert onze serviceafdeling doorgaans binnen 1 werkdag. Mocht het wat meer tijd kosten, dan krijg je uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie. Ons doel is om samen tot een passende oplossing te komen.


Niet tevreden met de afhandeling?

Als je niet tevreden bent met hoe jouw klacht is afgehandeld, kun je deze voorleggen aan:

Wij staan altijd klaar om je te helpen!

Onderdelen nodig?

Meer informatie over het bestellen van losse onderdelen? Kijk op onze reparatie- &/onderdelenpagina.

Help Menu
Help Menu

Contact opnemen?

Heb je niet gevonden waar je naar zocht? Onze medewerkers op de klantenservice staan altijd klaar om je te helpen!

Icoon

Openingstijden

Contact Buttons
Contact Buttons

Garantie & klachten

Garantietermijn

Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantietermijn op tuinmeubelen bedraagt meestal 2 jaar maar er zijn ook uitzonderingen van producten waar bijv. 3,5 of zelfs 10 jaar garantie op zit. De garantie termijn staat per product vermeldt. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie

Om problemen te voorkomen die niet onder garantie vallen, adviseren wij u onze onderhoudsadviezen door te nemen.

Garantievoorwaarden

Wat valt er onder garantie?

Als u een klacht heeft over een product dan kan dit onder de garantie vallen. Meestal vallen de volgende punten onder garantie: 

  • Fabricagefouten
  • Materiaalfouten

De volgende punten vallen niet onder de garantie:

  • Ongevallen
  • Stormschade
  • Verkleuring van kussens
  • Verkleuring parasoldoek
  • Vekleuring van houten meubels
  • Verkleuring algemeen
  • Haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen
  • Defecten aan parasols of partytenten door weersomstandigheden
  • Vlekken of verkleuringen door het plaatsen van decoratie (bloempot, etc,) 

Twijfelt u of de problemen aan u producten onder garantie valt? Stuur dan een mail met foto's van het probleem en uw adresgegevens of aankoopbon naar service@vdgarde.nl Wij zullen dan bepalen of uw probleem onder de garantie valt en dit met u communiceren. 

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?

Om uw garantie aanvraag goed en snel in behandeling te kunnen nemen ontvangen we graag onderstaande informatie per mail. Het mailadres dat u hier voor kunt gebruiken is service@vdgarde.nl.

  • Een korte omschrijving van het probleem
  • een of meerdere detailfoto's van het probleem
  • een foto van het gehele product
  • Een kopie of foto van uw aankoopbon. (eventueel een factuur nummer of klantnummer is ook voldoende) 

Zodra we uw aanvraag hebben ontvangen probeert onze serviceafdeling binnen 1 werkdag een inhoudelijke een reactie te geven maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Ons streven is om samen tot een juiste oplossing te komen. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Klachten

Is een bezorging niet helemaal goed gegaan? Of heb je een klacht over een product of over onze service en wil je deze melden, dan kunt ons contactformulier invullen of een mail sturen naar service@vdgarde.nl

Zodra we uw klacht hebben ontvangen probeert onze serviceafdeling binnen 1 werkdag een inhoudelijke een reactie te geven maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Ons streven is om samen tot een juiste oplossing te komen. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Product beschadigd geleverd

Heeft u een beschadigd product ontvangen? Dan lossen wij dit uiteraard graag op. In overleg met u komen we dan met een passende oplossing. Om u goed en snel te helpen ontvangen we graag het volgend: 

  • Een foto van de beschadiging en van het complete product
  • Uw order, klant of factuurnummer als u deze niet heeft zijn uw adres gegevens vaak ook voldoende

U kunt bovenstaande mailen naar service@vdgarde.nl Onze service medewerkers proberen dan binnen 1 werkdag een antwoord te geven op uw mail. 

Losse onderdelen bestellen

Heeft u een product waarbij een onderdeel kapot is of vervangen dient te worden? Van der Garde Tuinmeubelen heeft erg veel onderdelen op voorraad of kan deze bestellen bij de leverancier. Wilt u een specifiek onderdeel bestellen? Mail ons welk onderdeel u zoekt. Om u snel te voorzien van een antwoord ontvangen we graag een foto van het betreffende onderdeel en een foto van het complete artikel. Ook maakt u het ons makkelijker als u een factuur of aankoopbewijs heeft en hier een foto van maakt en bij uw mail voegt.

Hoofdkantoor van der Garde in Opheusden

Opheusden

Dalwagenseweg 17
4043 MS Opheusden
Tel. 0488 - 441220 (hoofdkantoor)
E-mail: info@vdgarde.nl

Ma 08:30 tot 18:00 uur
Di 08:30 tot 18:00 uur
Wo 08:30 tot 18:00 uur
Do 08:30 tot 18:00 uur
Vr 08:30 tot 21:00 uur
Za 08:30 tot 17:00 uur
Zo Gesloten

Vestiging van der Garde in Duiven

Duiven

Nieuwgraaf 7
6921 RJ Duiven
Tel. 0488 - 441220 (hoofdkantoor)
E-mail: info@vdgarde.nl

Ma 10:00 tot 18:00 uur
Di 10:00 tot 18:00 uur
Wo 10:00 tot 18:00 uur
Do 10:00 tot 21:00 uur
Vr 10:00 tot 21:00 uur
Za 09:00 tot 17:00 uur
Zo Gesloten

Vestiging van der Garde in Apeldoorn

Apeldoorn

Kanaal Noord 190
7322 AD Apeldoorn
Tel. 0488 - 441220 (hoofdkantoor)
E-mail: info@vdgarde.nl

Ma 10:00 tot 18:00 uur
Di 10:00 tot 18:00 uur
Wo 10:00 tot 18:00 uur
Do 10:00 tot 21:00 uur
Vr 10:00 tot 21:00 uur
Za 10:00 tot 17:00 uur
Zo Gesloten

Vestiging van der Garde

Onze 3 tuinmeubelshowrooms in Nederland

Van der Garde Tuinmeubelen Opheusden

Dalwagenseweg 17
4043 MS  Opheusden

Van der Garde Tuinmeubelen Duiven

Nieuwgraaf 7
6921 RJ  Duiven

Van der Garde Tuinmeubelen Apeldoorn

Kanaal Noord 190
7322 AD  Apeldoorn